Tento web používá k poskytování služeb, personalilzaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Najděte Váš vůz...

Svíčky NGK Racing - volba profesionálů

NGK racingJak už název říká, představují závodní (racing) svíčky speciální druh svíček pro motosport a vzhledem k jejich speciálním vlastnostem, které nejsou tak vhodné pro normální silniční provoz, nikdy nebudou spotřební záležitostí běžného motoristy. Na jedné straně totiž samy o sobě nezaručují žádné podstatné zvýšení výkonu sériových motorů a na druhé straně je jejich životnost příliš krátká pro každodenní provoz.

Použití závodní zapalovací svíčky dává smysl, když jsou trvale vysoké otáčky (> 10 000 ot./min) spojeny s vysokým litrovým výkonem (> 100 kW/l), jako je tomu u sportovních motorů. Základním požadavkem na závodní svíčky je, aby byly schopny se po určitou dobu bez potíží vyrovnat s vibracemi, extrémním tepelným zatížením a rychlostí zápalů při nejvyšších otáčkách (např. současné vozy Formule 1 pracují optimálně v rozmezí cca 17 000-18 000 ot./min). Toto umožňují pouze velmi chladné závodní svíčky, tedy tepelná hodnota NGK v rozmezí 9-12, jejichž zefektivněný tvar zabraňuje „sfouknutí" jiskry z důvodu turbulencí směsi. Právě tím se závodní svíčky liší od „obyčejných" svíček. Závodní svíčky mají také šikmo umístěnou elektrodu nebo kruhové jiskřiště, což účinně zabraňuje poškození elektrod vlivem vibrací.

Každá „specialita" však má svou cenu. Zapalovací svíčky speciálně vyvinuté a vyrobené pro závody jsou samozřejmě výrazně dražší než velko sériové standardní svíčky. Poptávka je vesměs omezená na jednotlivé profesionální závodní týmy, poloprofesionály nebo pro profesionální tunery. Při tomto využití však závodní svíčky naplno prokážou své schopnosti a maximální výkon.

 

Několik slov o životnosti

Není možné přesně předvídat životnost závodní zapalovací svíčky, protože individuální podmínky se mohou v provozu velmi výrazně lišit. Zkušenosti uživatelů ukázaly, že je možné očekávat životnost 1 až 5 závodů v závislosti na výkonnostní třídě motoru i rozsahu jeho úprav.