Tento web používá k poskytování služeb, personalilzaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Najděte Váš vůz...

NGK D-POWER - 55 typů žhavících svíček OE kvality

Řada žhavicích svíček D-Power byla poprvé představena roku 2005 jako ucelená nabídka pro evropský trh včetně nejmodernějších vozidel. Za tuto dobu se úspěšně zařadila na přední příčky v prodejích žhavicích svíček především díky kvalitě a výhodám pro servisy a prodejny.

D-Power

 

Hlavní výhody žhavičů D-Power

  • Dnes již 55 typů žhavicích svíček pokrývá přes 1600 typů aplikací s více než 95% pokrytím trhu.
  • Krátké označení DP-1 až DP-55 usnadňuje hledání a skladování svíček, tento systém krátkého značení je již dlouho úspěšně používán u zapalovacích svíček řady V-Line.
  • Každá svíčka pro dané vozidlo přesně splňuje OE specifikace - může se tedy jednat jak o metalické, tak i keramické typy svíček - vždy ten správný typ, jako z prvovýroby.

 

OE reference

Stále více výrobců automobilů používá NGK žhavicí svíčky pro prvovýbavu - např. BMW, Citroën, Ford, Jaguar, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Renault a VW/Audi.

 

Výzkum a vývoj

D-PowerNGK Europe v německém Ratingenu investovalo od devadesátých let více než deset milionů EUR do vlastního testovacího a vývojového centra, kde probíhá intenzivní spolupráce mezi inženýry z NGK a výrobci automobilů na nových typech a testech přímo na konkrétních motorech. Pro 100% záruku funkčnosti je toto centrum vybaveno speciální komorou s možností nastavení teploty vzduchu mezi -40 a +50 °C pro simulaci extrémních klimatických podmínek.

 

Budoucnost je v keramice

Díky stále přísnějším emisním limitům a blížící se normě EURO 5 lze spatřovat budoucnost ve vysokoteplotních keramických žhavicích svíčkách, které dokážou během méně než dvou sekund vyvinout teplotu více než 1000 °C a následně dalších deset minut udržet teplotu na hodnotě 1350 °C. Takové teploty jsou zapotřebí pro moderní vznětové motory se sníženým kompresním poměrem a vyšším vstřikovacím tlakem paliva s moderními filtry pevných částic. V neposlední řadě jsou pak výhodou keramických svíček i menší zástavbové nároky v motoru.

 

Záměna keramické svíčky z výroby za levnější metalickou?

Téměř „všechno" se dá nahradit s tím, že to „nějak" bude fungovat. Problémy se pak mohou dostavit při prvních výrazně nižších teplotách. Moderní žhavicí systém je totiž naladěn na určitou rychlost žhavení (např. vysokoteplotní keramické svíčky jsou výrazně rychlejší), s tím souvisí i správná volba žhavicí svíčky.

Při nesprávném výběru může docházet k „přepalování svíčky", což bude znamenat její předčasnou výměnu a možné poškození, nebo naopak nebude dosaženo dostatečné teploty a nastanou problémy se studeným startem. Oba tyto případy povedou k nespokojenosti zákazníka a prvotní úspora ve výběru levnější alternativy se ve finále může ještě prodražit.